GTA Közösség - A magyar GTA fórum

Hatalmas Archívum => Fórum Archívum (Témák/Fórumok) => A témát indította: ZyZu. - 2013. Január 12. - 14:33:30

Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. Január 12. - 14:33:30
Üdv minden fórumozónak!
 
Mivel nagyon régen írtam tutorialt ezért gondoltam neki fogom ennek a tutoriálnak. Sok kezdõ nem tudja de én sem tudtam, mikor használtam a Multi Thef Auto(MTA 1.0.4) Mapeditort, hogy azzal csak kindlodik az ember. Mivel abban nem lehet beállítani sokmindent amint a Real Map Edtioral. A Real Map Editor segítségével jobban tudunk mappolni cm beállításokra tudjuk beállítani a kivánt objectet + a legújabb objecteket is hozzá lehet adni :D(0.3e). Elsõ lépésnek töltsuk le a Real Map Editort amit köszönhetük JernejL -nek/nak. Letöltési Link: http://www.mathpudding.com/topsecretsamp/editor.rar
Az elsõ lépés mivel sok kezdõ nem tudja hol van mint van ezért + képeket töltök fell, hogy tudjátok kezelni könnyen segítséggel.
 

1. Letöltjük:
http://www.mathpudding.com/topsecretsamp/editor.rar
 
 
2. Kicsomagoljuk a RAR -ból sima mappára.
 

3. Találunk benne pár dokumetumokat és fájlokat van egy background.txd fálj ezt a RockStart >> Gta San Andreas mappába berakjuk! Fontos ha nem rakjuk be akkor az edtior nem lesz jó!
 

4. Megnyítjuk és rámegyünk a LOAD gombra.
 

5. Idõvel betöltõdik és egy sivatag területen kezdjük az egészet(katonaság).
 

Egy képet hozzá adok, hogy nézz ki most simán elinditva:
 


\"width=500
http://kepfeltoltes.hu/130112/657925421N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
 

3 féle mûszer van amivel objecteket, beállításokat és nézetet állítunk be:
 


\"width=500
http://kepfeltoltes.hu/130112/100626108N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
 

Legfontosabb mûszer az a Movement mivel ennek a segítségével tudjuk beállítni, hogy az object, hogyan forduljon, hogyan mozduljon ahogyan szeretnénk:
 


\"width=500
http://kepfeltoltes.hu/130112/11319339N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
 


Szóval van nekünk 9 féle választék a felsõ részben ezek különbözõ modókat csinálhatnak:
import.pwn >> betöltünk egy adott mappot.
Import Paste >> Kijelölünk egy adott mappot.
Show Code >> Amit mappoltunk azt kitudjuk másolni onnan vagy elmenteni.
Clear All >> töröljük azokat a mappokat amiket leraktunk.
Undo >> Vissza lépünk 1 objectel amit véletlenül kitöröltünk.
Isert Object >> Lerakunk egy objectet egy adott helyre.
Duplicate >> duplázuk az objectet.
Delelte >> töröljük az objectet.
Test >> teszteljük azokat a mappokat amiket csináltunk egy teszt szerveren.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130112/21141359N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
 
 


Ha rámegyünk a Show Codera akkor kijelenik egy adott ablak abban is lesznek különbözõ választékok. Ha rámegyünk az Export.pwn -re akkor le tudjuk menteni az adott mappot egy fálj mappába amit létrehoz.. Meg is tudjuk adni milyen konvertálási modszerben kérjük: CreateDynamicObject, CreateObject stb..
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130112/946512433N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
 
 


Az object hozzá adásához egyszerû megoldás van a fenti \"object\" választásra megyünk van egy ADD gomb rámegyünk és kiválasztjuk az adott objectet, mikor késsz akkor lent van 2 gomb ADD és EXIT rámegyünk ha hozzá adjuk a listához.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130112/851871326N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
 
 
Valakit láttam már, hogy nem tudja használni a mozgatási lehetõséget hát leírom: Lenyomjuk a bal egér gombot és a görgetõvel megyünk majd mozgatjuk az egeret és tudjuk mozgatni a kamera nézetét amerre szeretnénk. Ha bármilyen kérdésetek van, vagy nem tudtok valamit a leírtak kapcsában akkor írjatok a témába és segítek amit tudok  :) De szerintem képek alapján elég érthetõen le lett írva!! A képeket meg lehet hadarva készítettem azért nem ilyen szépek szóval azért elnézést kérek! :D Üdv ZyZu!
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Flash - 2013. Január 12. - 15:00:08
Ezzel 3-4x annyi idõ megcsinálni egy jó mapot + szaggat (nálam), alig töltenek be az objectek, szóval szerintem semmi értelme nincs ennek.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Rupert - 2013. Január 12. - 15:01:14
Idézetet írta: Flash date=1357999208\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"32308\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Ezzel 3-4x annyi idõ megcsinálni egy jó mapot + szaggat (nálam), alig töltenek be az objectek, szóval szerintem semmi értelme nincs ennek.
 
Attól még másnak nem szaggat, és ügyesebben is tudja használni, pl. Graduated.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. Január 12. - 19:14:03
Én is azzal mappolok és tökéletes. Igaz jó gép is kell hozzá..  :confused:
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Striker - 2013. Január 14. - 21:26:47
szép leírás nekem hasznos :D
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Flash - 2013. Január 14. - 21:36:32
Azt hittem a programmal van baj, nem a gépemmel. Egyébként érthetõen leírtad a program használatát.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: pisti525 - 2013. Január 15. - 14:41:28
én szerintem ez jobb mint az MTA mert több benne az object de egy picit nehéz kezelni :( viszont az MTA -at könnyû kezelni :)
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Csabesz - 2013. Január 15. - 17:11:06
már van errõl leírás. csak nem itt, hanem a programoknál.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. Január 15. - 19:41:43
Akkor legyen itt is :P :D Vagy nem tudom lehet 2 is?  :-X
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: caRlos - 2013. Január 22. - 13:25:43
Ha tudod, hogy merre mit kell beállítani, akkor sokkal gyorsabban lehet ezzel mappolni, ami a meg a legfontosabb, hogy 1000x pontosabban lehet. Tudom, hogy egy betû elírás, de nem isert object, hanem \"Insert Object\". Én nem találtam meg azt, hogy egy adott pontra hogyan rakjunk le object-et, meg a részletesebb leírás, hogy a Views mire is jó, milyen beállítások mit jelentenek.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: [(The_Pro_Kari)] - 2013. Február 09. - 20:12:16
Ez a legjobb mappolási módszer! Ha valaki MTA-val kezdte az átállás nehezebb erre de viszont hamar belelehet jönni. Én is MTA-val kezdtem több évig azt használtam és egyszer a haverom RazR. ajánlotta ezt és átálltam erre. Maga az object konvertálás is benne van szóval elég hasznos és 0.3c|0.3e objecteket is elfogadja anélkül h be kéne tegyünk egy mappát mint az MTA-nál. Szerintem ez a világon a legjobb!! :) Am nem rossz a leírás! :D
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: LiZaRd - 2013. Július 17. - 19:58:08
Nekem 1 problémám van ezzel (vagy lehet, hogy csak én vagyok túl hülye) Amikor rámegyek arra, hogy show code akkor a törölt objecteket nem írja ki... sem az export pwn-ben.... ! Mi lehet a gond?
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. Július 18. - 21:22:33
Valamit lehet nem csinálsz jól.. lehet össze kavarod .. a betöltést a mentéssel.  :D
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ClimaCool - 2013. Július 19. - 20:35:05
Köszi a leírást fél éve ezt használom és tökéletes
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Gh0st - 2013. Július 20. - 19:41:31
Forgatni hogy lehet az objecteket?
Sehogy nem ment :-/ Movement résznél állítottam valamit,de nem az igazi :[
Illetve,fel-le mozgatni hogy lehet?
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: kiswajas - 2013. Július 20. - 20:48:58
Forgatás: CTRL + Jobbra, Balra nyíl

Emelés, Süllyesztés: CTRL + Le, Fel nyíl


Persze én ezeket csak a Movement-nél az elsõ irányítási beállítással teszteltem, a többi szerintem egész máshogy van.


Érdemes lenne mindenkinek az elején az irányítást átnyálazni ... egy kis angol tudás szükséges, de nem vészes.


Egyébként ennek a programnak a neve JernejL\'s Map Editor.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ClimaCool - 2013. Július 20. - 21:03:00
Helyes de mikor el inditor van olyan hogy movement katt rá
Mi a rövid nevét használjuk RME (Real Map Editor)
Én csak ajánlani tudom hála JernejL nek hogy megcsinálta
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Robert™ - 2013. Szeptember 05. - 22:09:23
Nos nekem olyan problémám van hogy win 8 alatt nekem nem fut hibát ír ki de friss driver van fent a videó kártyához
\"1080358074N_vtelen1_www.kepfeltoltes.hu_.png\"
\"675174632N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png\"
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. Szeptember 05. - 22:17:30
Ez nem a real map editor hibája.. kér valami telepítést a driverra..  ::|
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: scripter01 - 2013. Szeptember 12. - 08:28:22
Szép, kezdõknek a használati utasítás jól fog jönni :)
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. Szeptember 13. - 11:41:50
Idézetet írta: Flash date=1357999208\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"32308\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Ezzel 3-4x annyi idõ megcsinálni egy jó mapot + szaggat (nálam), alig töltenek be az objectek, szóval szerintem semmi értelme nincs ennek.
 
Nem erõs akkor a géped.. mivel ide azért jó gép is kell + ha tudod és ismered akkor jobban tudod csinálni vele a dolgokat.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZSOLTI99 - 2013. Szeptember 13. - 16:54:04

Nos nekem olyan problémám van hogy win 8 alatt nekem nem fut hibát ír ki de friss driver van fent a videó kártyához
 
[/quote] Kompatibilitással próbáld meg ha úgy se akkor nem jó win 8 -ra
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Loren - 2013. Szeptember 17. - 18:53:31
Szép leírás, ám én már jó ideje ismerem a programot, de sajnos nekem is szaggat és eléggé lassú is. Azonban ha van az embernek elég türelme ezzel is lehet mappolni :D, de egyszer nagyon felcseszte az agyam ez a program, mert vagy 4 órát mappoltam, és fokozatosan lementettem egyszer csak kifagyott a gép, a fájlok pedig eltûntek, azóta hanyagolom a mappolást :smokin:.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. Szeptember 17. - 19:11:48
Idézetet írta: Loren date=1379436811\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"32308\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Szép leírás, ám én már jó ideje ismerem a programot, de sajnos nekem is szaggat és eléggé lassú is. Azonban ha van az embernek elég türelme ezzel is lehet mappolni :D, de egyszer nagyon felcseszte az agyam ez a program, mert vagy 4 órát mappoltam, és fokozatosan lementettem egyszer csak kifagyott a gép, a fájlok pedig eltûntek, azóta hanyagolom a mappolást :smokin:.
 
Én mindig úgy csinálom, hogy lementem minden 30 percben a mappot.. majd van egy kis biztonsági mentésem a mappról.. :D de egyébként ha beállítod rendesen akkor nem szaggad.. ;)( HA JÓ GÉPED VAN .. )
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Dfoglalo - 2013. Október 13. - 20:01:12
LOL, még csak most találtam rá erre a témára. Pedig Skypeon sokszor magyaráztam az editor használatát egyes mapper társaimnak órákig, mire végre beletanultak a dologba. Azonban mostantól végre elintézhetem a dolgot azzal, hogy belinkelem nekik ezt a témát :D Jó lett ZyZu.


Ez a rész pedig azoknak szól, akik s*@rnak tartják ezt a programot. Szerintem ez a legjobb SA Map Editor a világon. Az MTA nehezen kezelhetõ, lassú vele dolgozni, és az objectek is máshogy vannak benne. Maximum stunt mapokat lehet vele csinálni, ahol több ugyanolyan objectbõl kell kialakítani egy ívelt utat, vagy ilyenek. Ezzel szemben ez az editor sokkal de sokkal jobb, könnyebben kezelhetõ, és gyorsabb. Akinek pedig laggol, vegyen jobb gépet... Nekem egy f*s vidikarival is elfut, lagg mentesen, és akár egyszerre több százezer objectet is betöltve egy .pwn fájlból...


Amúgy nálam folyamatosan nyitva van a módom, és amikor úgy gondolom, hogy \"Hmm, hozzá lett adva precízen 30-40 object a maphoz.\", akkor fogom a kódot, kimásolom, és bele teszem a módoba, illetve frissítem a régi kódot, majd mentem a dolgot. És még konvertálni sem kell, azonnal adja a streameres kódot, hozzáteszem, hibátlanul.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. Október 14. - 11:26:19
Azért egyszerû, mivel elõkészíti egybõl a kódot milyenre szeretnéd.. :)
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Destroyer - 2013. Október 27. - 16:39:52
Nem szeretem , szar az irányíthatósága... Lehet, hogy precíz meg minden, de mta val is meglehet csak kicsit nehezebb..
Ami tetszik benne, hogy nem kell ide oda konvertálgatni. De am inkább mta :D
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: BigTics - 2013. Október 29. - 12:40:52

Nem szeretem , sz*r az irányíthatósága... Lehet, hogy precíz meg minden, de mta val is meglehet csak kicsit nehezebb..
Ami tetszik benne, hogy nem kell ide oda konvertálgatni. De am inkább mta :D
 
[/quote]
MTA a legkönnyebb.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: n7ng522o - 2013. November 18. - 16:49:35
Szerintem is könnyebb az MTA. Ez nem olyan jó vagy hibás azt irja hogy zárjam be a gta_sa.exe fájlt közbe be van csukva.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. November 19. - 00:03:07
Szerintem nálad a hiba .. :)
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Loren - 2013. November 27. - 20:31:49

Szerintem is könnyebb az MTA. Ez nem olyan jó vagy hibás azt irja hogy zárjam be a gta_sa.exe fájlt közbe be van csukva.
 
[/quote]
MTA-val az a baj, hogy nem lehet annyira pontosan mappolni, mint pl. a RME-vel. Ez tény. És ez is nagy elõny amit ZyZu mondott:
 

Azért egyszerû, mivel elõkészíti egybõl a kódot milyenre szeretnéd.. :)
 
[/quote]
Viszont MTA-val a kezdõknek szerintem is könnyebb, de pontosabb munkát lehet készíteni az RME-vel. Mondjuk ha valaki olyan JÓ mappoló, akkor lehet MTA-ból is ki tudja hozni a maximumot :D.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: RyDerBoy96 - 2013. November 28. - 17:55:38
ha valaki olyan JÓ[/quote]
ne kiabálj!
amúgy ha sz*r vagy akkor sz*rul építesz az rmeben is, baromság hogy pontosabb
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Loren - 2013. November 28. - 18:04:05
Bevallom nekem sokkal jobban ment az RME-vel, mint az MTA-val, és pontosabbnak is tûnt, pedig én sem vagyok egy profi mapper...
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: .Adamcha. - 2013. November 28. - 18:17:07
MTA val sokkal pontosabban lehet mapolni maximum elsõ látásra tûnhet nehéznek amíg nem ismered ki.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: Loren - 2013. November 28. - 18:19:02
Lehet, nem tudom, csak annyit mondtam nekem könnyebb volt.
Cím: Real Map Editor Használata.
Írta: ZyZu. - 2013. December 05. - 05:14:55

MTA val sokkal pontosabban lehet mapolni maximum elsõ látásra tûnhet nehéznek amíg nem ismered ki.
 
[/quote]
1 évig használtam az MTA -t és soha nem tanultam meg rendesen mivel nem volt elég jó az egész írányitása, viszont ennek a kezelése pár klikkelés és máris pontosan leraktad a saját objectedet sõt ezen sokkal jobban megyen a mappolás mint az MTA -n.